چگونه به خوردن صبحانه علاقه مند شویم؟

صبحانه-بعضی افراد عقیده دارند با اینکه صبحانه یک وعده ی غذایی فوق العاده مفید است ولی به راحتی نمیشود آن را میل کرد . در واقع صبح نمیشود صبحانه خورد ولی چند ساعت بعد معده بیدار میشود و گرسنگی شروع میشود.راهکار چیست؟ چگونه میشود به خوردن صبحانه علاقه مند شویم؟

1-به اندازه کافی بخوابید.

به اندازه کافی بخوابید

کم خوابیدن یا خواب راحت نداشتن در شب باعث ایجاد حالت تهوع در هنگام صبح میشود.که همین حالت تهوع باعث میشود اشتها نداشته باشید.همچنین خواب کم باعث میشود صبح ، بی حال باشید و حوصله ی صبحانه را نداشته باشید.پس اگر میخواهید صبحانه ی دلچسبی داشته باشید ، شب زود بخوابید.

 

2-سعی کنید در طول هفته ، صبحانه های متفاوتی میل کنید.

اینکه همیشه بخواهید یک نوع صبحانه میل کنید واقعا منزجر کننده است.مثلا فکرش را بکنید بخواهید همیشه تخم مرغ جوشانده بخورید ، یا همیشه نان و پنیر بخورید ، مسلما بعد از مدتی دلزده میشوید.برای همین بهتر است صبحانه ی متفاوتی در طول هفته میل کنید . مثلا یک روز نان و پنیر و گردو ، روز بعد کره و عسل ، روز بعد کره و مربا و … . در لینک زیر لیستی از خوراکیهایی که در صبحانه میشود میل کرد موجود است :

http://maryam11m.persianblog.ir/post/7

 

3-قبل از صبحانه ورزش کنید.

قبل از صبحانه ورزش کنید.

ورزش قبل از صبحانه باعث میشود اشتهایتان افزایش یابد.پس اگر میخواهید صبحانه ای دلچسب داشته باشید ، حتما قبل از صبحانه ورزش کنید تا هم کالری بسوزانید و هم اشتهایتان افزایش یابد.

 

4-وقت بیشتری برای خوردن صبحانه اختصاص دهید.

اگر بخواهید صبح هنگام خوردن صبحانه ، استرس وقت یا دیر رسیدن به سرکار را داشته باشید مسلما خوردن صبحانه دلچسب نخواهد بود.پس باید زودتر از خواب بیدار شوید ، و با حوصله صبحانه تان را میل کنید.

 

5-نوشیدنیها را در صبحانه خود بگنجانید.

همانطور که در بالا اشاره شد اگر صبح حالت تهوع دارید بهتر است زود بخوابید ، ولی اگرخیلی شما را اذیت میکند بهتر است صبحانه تان را با نوشیدنی ها مثل چای سبک ، شیر ، آب پرتقال میل کنید تا با حالت تهوع شما مقابله شود.همچنین سعی کنید شبها غذای پرچرب نخورید.

 

6-شبها قبل از خواب به اندازه کافی آب بنوشید.

شب ها سعی کنید قبل از خواب آب کافی بنوشید تا اسید معده تان رقیق شود.همین در اشتیاق به خوردن صبحانه تاثیر دارد.

 

نظرات

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

© تمامی حقوق برای اسپادان سلامت محفوظ می باشد.بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است.