فواید امگا 3 در جلوگیری از بیماریهای قلبی عروقی

فواید امگا 3 در جلوگیری از بیماریهای قلبی عروقیفواید امگا 3 در جلوگیری از بیماریهای قلبی عروقی

سود شرکتهای بزرگ دارویی اغلب باعث گیجی هزاران نفر در سرتاسر جهان درمورد استفاده از منابع طبیعی امگا سه شده است.گزارشهای منتشره پوچی تحقیقات هزاران دانشمند در مورد اینکه چربیهای  بلند زجیر خطر ابتلا به بیماریهای قلب و عروق را میافزاید نشان میدهد.
شرکتهای بزرگ داروسازی میخواهند جسورانه کپسولهای روغن ماهیشان را به مردم قالب کنند.این داروها و کپسولها با اینکه علائم بیماری را میپوشانند ولی توانایی پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی را که اتفاقا با امگا 3 درمان میشوند را ندارند.یک کار تیمی از موسسه Linus Pauling از دانشگاه Oregon State که در ژورنال Lipid Research هم به چاپ رسید نشان داد که این کپسولهای امگا 3 حتی برای سلامتی انسان هم مضرند.
دانشمندان دریافتند که اسیدهای چرب امگا 3 ( شامل  DHA,EPA) که هردو از ماهی گرفته شده اند ، میتواند از بیماریهای قلبی عروقی جلوگیری کند،علیرغم اینکه گزارشهای متناضی از ضرر آن هم وجود دارد.رئیس گروه مطالعه دکتر دونالد : بعد از دهه ها مطالعه روی امگا 3 مشخص شد که این ماده برای پیشگیری اولیه از بیماریهای قلبی عروقی موثر است.

امگا 3 : مفید برای سلامت قلب ،کاهش خطر ابتلا به سرطان ،بهبود عملکرد حافظه

مطالعه ای که در سالهای جلوتر از سال 1970 روی بومیان گرینلند، که مصرف بالای ماهی داشتند، انجام شد نشان داد که  به طور غیر معمول میزان بیماریهای قلبی عروقی درمیان آنها خیلی کم است.در همان سالها بیماریهای قلبی عروقی و سکته های کشنده قلبی در جوامع مدرن ،که مصرف کمتر ماهی داشتند،بیداد میکرد.
تحقیقات نشان میدهد که چگونه در گذشته مطالعات به سمت کشف چگونگی اثرات مفید امگا 3 روی قلب و عروق سوق پیدا کرد.این مطالعات روی افرادی انجام شد که بیماریهای قلبی توسعه یافته داشتند و انحراف اثر DHA,EPA  را روی قلب نشان میداد.این مطالعات نشان داد که امگا 3 در سلولهای اندوتلیال تجمع میکند تا از التهاب جلوگیری کند همچنین قابلیت ارتجاعی عروق را زیاد کند.برای همین قویا ریسک ابتلا به بیماری قلب و عروق را میکاهد.
نتایج دیگر این تحقیقات : امگا سه میتواند باعث بهبود تیزبینی ، بهبود عملکرد حافظه ، کاهش جنون ، کاهش التهاب ، و احتمالا کاهش ابتلا به بعضی سرطانها ،مثل سرطان کولون شود .
همچنین نتایج دیگر نشان داد که امگا3  در گیاهان مثل :گردو و سویا ، سود کمتری نسبت به ماهی دارند.تفاوت به خاطر پروسه های جذب آنهاست.
کارشناسان تغذیه توصیه میکنند که دو یا سه بار در هفته باید ماهی یا روغن ماهی مصرف کنید تا از بیماریهای قلب و عروق در عصر حاضر جلوگیری کند.

منابع :
http://www.jlr.org/content/53/12/2525.abstract
http://oregonstate.edu
http://www.lef.org
http://www.medicalnewstoday.com/releases/253372.php

 

برچسبها :
یک نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

© تمامی حقوق برای اسپادان سلامت محفوظ می باشد.بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است.